Din affaldsapp 'Hvidovre Affald' og tømmekalender

Appen skal ses som en hjælpende hånd til at gøre affaldssorteringen endnu lettere, så vi kan sende så meget affald til genanvendelse som muligt.

Med appen kan du nemlig scanne en vares stregkode, og hvis den er registreret i systemets database, vil der blive vist et piktogram på skærmen, som fortæller i hvilken beholder varen skal i.

Hvis du scanner en vare, der ikke findes i appens database, vil der komme en besked op, hvor du får mulighed for at indsende et billede af produktets forside og dermed registrere varen i databasen.

Derudover kan du med appen også:

• Se alle dine tømmedatoer
  • Få besked om kommende afhentninger
  • Få driftsinformation der vedrører din adresse
  • Melde ind, hvis affaldet ikke er hentet eller der er sket en fejl i forbindelse med tømning

Appen vil samtidig erstatte vores nuværende affaldsapp 'Affaldsportalen', som udgår 1. januar 2024.

Det vil fortsat være muligt at finde en tømmekalender til udskrift.

Appen kan hentes i både App Store og Google Play ved at søge på “Hvidovre Affald”:

Download 'Hvidovre Affald' app fra App Store (nyt vindue)

Download 'Hvidovre Affald' app fra Google Play (nyt vindue)

Når du første gang henter appen ned på din smartphone, er det vigtigt, du husker at vælge Hvidovre Kommune og indtaster din adresse. For selv om et flertal i Folketinget har besluttet, at alle landets kommuner skal sortere i de samme 10 typer affald, er der forskel på, hvordan affaldet sorteres i de forskellige beholdere. Derfor er appen tilpasset og udviklet til den enkelte kommune.

Når du har downloaded appen, vil den guide dig igennem dens funktioner, og hvordan du bruger appen.

Har du brug for hjælp til at komme i gang med at bruge vores affaldsapp? Så kan du hente vores miniguide til appen her:

Affaldsappen 'Hvidovre Affald' (MINIGUIDE)

Hvis du oplever, at vores beskeder ikke kommer frem, så kan du teste dine beskedindstillinger:

Guide til test af beskedindstillinger

Under Mit affald på borger.dk, kan du finde din Affaldskalender/tømmekalender. Den kan downloades som en pdf og printes ud.

For at komme til din affaldskalender, skal du starte med at klikke på den grønne knap 'Videre', herefter indtaste din adresse og klikke på 'Næste'.