Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Sådan kontakter du kommunen indtil videre

15. marts 2020

(Opdateret den 29. juni 2020) 

I denne usædvanlige situation opfordrer vi alle borgere til at følge med her på hvidovre.dk, sst.dk/corona og coronasmitte.dk. Og selvom der naturligt melder sig mange spørgsmål i en situation som denne, beder vi om, at man som borger så vidt muligt afventer information fra kommunen og andre myndigheder. Vi kan også blive nødt til at prioritere henvendelser, at dem, der vedrører borgernes sikkerhed og sundhed, prioriteres først.

Du kan sende en mail til kommunens offentlige mail-postkasser, hvis du har spørgsmål, eller sende en mail via Digital Post/e-Boks, hvis det drejer sig om følsomme personoplysninger. Kontaktoplysninger finder du her:
/Kontaktsider/Hvidovre-Kommune

 

Har du brug for at komme i kontakt med kommunen, kan du bruge disse numre:

Hvidovre Kommunes hovednummer - 3639 3639 

Borgerservice og Ydelsesservice - 3639 3639

Dagtilbud - 2363 7424

Skole og Uddannelse - 6197 1672

Jobcenter - 36 39 22 00

Broen - 4055 2650

Kultur og Fritid - 4185 0482

Byggesagsafdelingen - 3639 3570

Miljøafdelingen - 3639 3580

Kommunikation, erhverv, presse - 5158 7814

Skal du i kontakt med Hjemmeplejen, plejecentre osv., skal du bruge de almindelige telefonnumre.   

 

Akut-numre (også uden for almindelig åbningstid): 

Familierådgivningen: Ved akut og uopsættelig behov for hjælp til et barn mellem 0-18 år - 3639 3963

Vej og Park (ved fx overhængende fare og/eller alvorlig konstateret skade på inventar, folk og fæ på offentlige veje og parker)- 2165 3659
 

Kommunens sagsbehandlere ringer fra hemmeligt nummer

I denne tid arbejder Hvidovre Kommunes sagsbehandlere hjemmefra, og mange af dem er nødt til at bruge deres private telefoner til opkald til borgere, der fx har aftalt et møde eller en samtale. For at sikre medarbejdernes privatliv, er deres nummer ikke bliver vist, når de ringer op til borgere. I stedet vil borgeren få et opkald fra Hemmeligt nummer. Sagsbehandleren kan desværre ikke lægge besked på telefonsvareren, da borgeren så vil kunne se det private nummer, når han/hun ringer tilbage.
Derfor: Hvis du har en sag i kommunen, venter svar på en ansøgning, har planlagte møder i kalenderen, plejer at have løbende opfølgning med din sagsbehandler osv., så tag telefonen, når det er ”Hemmeligt nummer”, der ringer. For en sikkerheds skyld.
Vi beklager, den usikkerhed det måtte give. 

Har du brug for hjælp til at komme på borger.dk?

Har du en digital postkasse på borger.dk, eller benytter du på andre måder offentlige digitale tilbud, men ikke selv har adgang til det nødvendige udstyr, kan du benytte borger-pc'en i Borgerservice på rådhuset. 
Kontakt Borgerservice på 3639 3639, hvis det er nødvendigt for dig at benytte borger-pc'en. Pga. smittefare henstiller vi til, at man kun kontakter os for denne mulighed, hvis det er strengt nødvendigt.