Informationsmøde for virksomheder i Hvidovre: Kom og hør om den nye ferielov og få inspiration du kan bruge til hverdagens udfordringer


Hvidovre Kommune inviterer mindre virksomheder til informationsmøde 22. oktober i Erhvervsforum Hvidovre. Her kan man høre mere om den nye ferielov og samtidig få inspiration fra Erhvervshus Hovedstaden til, hvordan man kan hente hjælp til fx at få nye arbejdsgange digitaliseret eller til at udfordre business as usual.
16. oktober 2019

Som virksomhedsejer er der masser af emner at holde styr på. Og der er ofte nye regler og ny udvikling indenfor ens branche, man skal forholde sig til. 

Hvidovre Kommune inviterer virksomheder med under 20 ansatte til møde i Erhvervsforum Hvidovre, hvor din virksomhed bliver klogere på to aktuelle emner. Det er gratis at være med for virksomheder bosat i Hvidovre Kommune.

”Vi håber at se mange af Hvidovres virksomheder til mødet. Det er en rigtig god mulighed for at få ny viden og samtidig møde andre virksomheder fra lokalområdet. Vi har valgt to emner, som vi ved er noget, der optager virksomhedsejere, og som de kan bruge i deres hverdag,” siger Hvidovres borgmester Helle Adelborg.

Det ene emne på mødet i Erhvervsforum Hvidovre er den nye ferielov, som mange måske endnu ikke helt har styr på. Jonas Enkegaard fra Horten Advokatfirma vil gennemgå hovedtrækkene i den nye ferielov og overgangsordningen med fokus på, hvad det betyder for dig som arbejdsgiver.

Udover ferieloven byder Erhvervsforum Hvidovre også på en mulighed for, at du kan høre mere om, hvordan din virksomhed kan hente hjælp til at løse nogle af de udfordringer, I møder i hverdagen i virksomheden.
Henrik Poulsen fra Erhvervshus Hovedstaden vil give eksempler på, hvordan virksomheder kan få hjælp i Erhvervshuset til fx at få overblik over, hvordan og hvornår virksomheden med fordel kan sætte ind med at digitalisere eller automatisere arbejdsgange. Eller det kan være at få hjælp til at prioritere tid til at få overblik til at tænke fremad i stedet for hele tiden alene at løse de kortsigtede opgaver, der presser sig på.

En vigtig ingrediens af møderne i Erhvervsforum Hvidovre handler om, at Hvidovres virksomheder møder hinanden på tværs af brancher, og derfor bliver der også god mulighed for at netværke med andre virksomhedsejere.

Mødet i Erhvervsforum Hvidovre finder sted tirsdag 22. oktober fra klokken 15.30 til 17.30. Det foregår hos Teleforeningen, Immerkær 42, 2650 Hvidovre.

FAKTA

Sted: Teleforeningen, Immerkær 42, 2650 Hvidovre.

Tid: Tirsdag den 22. oktober 2019 kl. 15.30-17.30. Dørene åbnes kl. 15.00. Vi starter præcis kl. 15.30 og slutter kl. 17.30. Der bliver serveret kaffe og kage.

Tilmelding: Læs programmet og tilmeld dig via hvidovre.dk/erhvervsforum senest den 21. oktober 2019. Erhvervsforum Hvidovre er for virksomheder med op til 20 ansatte, og det er gratis at deltage.
For spørgsmål eller yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte erhvervskonsulent Karen Brehm Sørensen på kas@hvidovre.dk.