Over 2000 småbørn til OL på Hvidovre Stadion

Daginstitutioner mødes om discipliner som skøre boldkast, rulle-samarbejde og menneskelig forhindringsbane.
14. juni 2016

Hvert fjerde år, når verdens bedste eliteidrætsudøvere mødes til Olympiske Lege, samles også de yngste borgere i Hvidovre. Her knap et par måneder, før det går løs i Brasilien, indtager 2100 børn i alderen 1-6 år Hvidovre Stadion sammen med 450 voksne fra institutioner og dagpleje for at give den gas i sjove børne-discipliner som skøre boldkast, rulle-samarbejde, menneskelig forhindringsbane – og fodbold.
Det foregår onsdag den 15. juni kl. 9-12.30.

Kl. 9.15 er der indmarch med alle deltagende børn og afsending af 200 duer fra den lokale brevdueforening, og kl. 10.15 begynder selve legene.

Komponisten Anders Bøgelund har komponeret Mini OL-sangen med titlen ”Citius, altius, fortius”, (hurtigere, højere, stærkere), som børnene vil synge, og som bl.a. kan findes på Spotify.

Det er tredje gang, at Mini OL løber af stablen i Hvidovre, og kommunalbestyrelsen har i forbindelse med budgettet for 2016 vedtaget, at der skal afsættes 350.000 kroner hvert fjerde år til begivenheden.