Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Reklamer, vinfremstilling og salgsråd var i fokus til Erhvervsforum

En reklamemand og en vinbonde, som begge driver virksomhed i Hvidovre, gav inspiration til de fremmødte deltagere i Erhvervsforum Hvidovre
9. april 2019

Der blev delt gode råd og erfaringer ud på tværs af brancher, da Hvidovre Kommune i tirsdags var værter for Erhvervsforum Hvidovre. Mere end 30 virksomheder havde taget imod invitationen til en eftermiddag med salg som tema. Mødet blev afholdt i de spændende omgivelser i Bataillionen, der indtil i midten af 1990’erne tjente som spisesal for soldaterne i Avedørelejren.

Morten Krogh fra den succesfulde virksomhed Kellmann Reklame, der blandt andet laver skilte og reklamer, gav et indblik i, hvordan de arbejder med salg i skilte- og reklamevirksomheden, der hører til på Avedøre Holme.

”Vi håndterer meget af vores salg via SEO og adwords, og så gør vi meget ud af, at vi skal reagere hurtigt på kundernes henvendelser,” lød det blandt andet fra Morten Krogh, som sammen med sine medarbejdere er med til at lave reklamer til DSB, Metroselskabet og Københavns Lufthavn, ligesom de også leverer fx bilreklamer til mange mindre erhvervsdrivende.  

Vinbonde mod alle odds
Eftermiddagens anden oplægsholder var Miriam Arcerito, som forpagter Nordlund Vingård, der ligger i Avedøre.

Hun fortalte om, hvordan det er at være vinbonde i Danmark, der er et land, som ikke har stolte vindyrkningstraditioner som lande som fx Italien, Frankrig og Spanien har.

”Egentlig er det lidt tosset at lave vin i Danmark. Vi har et klima, der ikke er så vinvenligt, og vi har mange afgifter og høje lønninger. Så jeg kan ikke konkurrere med udenlandsk vin,” fortalte Miriam Arcerito blandt andet. Hun havde nogle flasker af en af hendes populære mousserende vine med, og alle deltagerne fik mulighed for at smage vinen, der er høstet og fremstillet i Avedøre. Vinen faldt godt i deltagernes smag, og der var masser af nysgerrige spørgsmålet til tilværelsen som dansk vinbonde.
Miriam Arcerito fortalte også, hvordan hun på et snævert dansk vinmarked forsøger at skille sig ud.

”Jeg har vægtet mine livsværdier ind i min forretning. Og så har jeg tænkt på, hvordan jeg kan skille mig ud. Det har jeg blandt andet gjort ved at omlægge til økologi," fortalte Miriam Arcerito.

Sluttede af med at se på historiske biler
Efter de to inspirerende oplæg blev der netværket ved bordene, hvor de deltagende virksomheder fortalte, hvordan de griber den vigtige opgave med at sælge og gøre sig attraktive overfor kunderne an. Deltagerne fik også et indspark fra Lars Danscher, der er konsulent fra Erhvervshus Hovedstaden. Han gav en introduktion til, hvordan han og hans kolleger i Erhvervshus Hovedstaden kan hjælpe virksomheder med sparring til målrettet markedsføring og salg.
Efter mødet var der flere af deltagerne som tog imod tilbuddet om at se udstillingen 'Familien på hjul - året bil 1969-2019', der i øjeblikket kan opleves på Forstadsmuseet.


Vil du også være med i Erhvervsforum Hvidovre?

Næste møde er i efteråret 2019 – følg med på hvidovre.dk/erhvervsforum. Alle virksomheder med adresse i Hvidovre og med færre end 20 ansatte kan deltage i møderne i Erhvervsforum.