Reklamer, vinfremstilling og salgsråd var i fokus til Erhvervsforum

En lokal reklamemand og en lokal vinbonde, som begge driver virksomhed i Hvidovre, gav inspiration til de fremmødte deltagere i Erhvervsforum Hvidovre
21. marts 2019

Der blev delt gode råd og erfaringer ud på tværs af brancher, da Hvidovre Kommune i tirsdags var værter for Erhvervsforum Hvidovre. Mere end 30 virksomheder havde taget imod invitationen til en eftermiddag med salg som tema. Mødet blev afholdt i hyggelige omgivelser i Bataillionen i Avedøre-lejren.

Morten Krogh fra Kellmann Reklame, der blandt andet laver skilte og reklamer, gav et indblik i, hvordan de arbejder med salg i skilte- og reklamevirksomheden, der hører til på Avedøre Holme.

”Vi håndterer meget af vores salg via SEO og adwords, og så gør vi meget ud af, at vi skal reagere hurtigt på kundernes henvendelser,” lød det blandt andet fra Morten Krogh, som sammen med sine medarbejdere er med til at lave reklamer til DSB, Metroselskabet og Københavns Lufthavn, ligesom de også leverer fx bilreklamer til mange mindre erhvervsdrivende.   

Vinbonde mod alle odds
Eftermiddagens anden oplægsholder var Miriam Arcerito, som er forpagter Nordlund Vingård, der ligger i Avedøre.
Hun fortalte om, hvordan det er at være vinbonde i Danmark, der er et land, som ikke har stolte vindyrkningstraditioner som lande som fx Italien, Frankrig og Spanien har.

”Egentlig er det lidt tosset at lave vin i Danmark. Vi har et klima, der ikke er så vinvenligt, og vi har mange afgifter og høje lønninger. Så jeg kan ikke konkurrere med udenlandsk vin,” fortalte Miriam Arcerito blandt andet. Hun havde nogle flasker af en af hendes populære mousserende vine med, og alle deltagerne fik mulighed for at smage vinen, der er høstet og fremstillet i Avedøre.

Den lokale vinbonde fortalte også, hvordan hun på et snævert dansk vinmarked forsøger at skille sig ud.

”Jeg har vægtet mine livsværdier ind i min forretning. Og så har jeg tænkt på, hvordan jeg kan skille mig ud. Det har jeg blandt andet gjort ved at omlægge til økologi," fortalte Miriam Arcerito.

Sluttede af med at se på historiske biler 
Efter de to inspirerende oplæg blev der netværket ved bordene, hvor de forskellige virksomheder fortalte, hvordan de griber den vigtige opgave med at sælge og gøre sig attraktive overfor kunderne an.

Deltagerne fik også et indspark fra Lars Danscher, der er konsulent fra Erhvervshus Hovedstaden. Han gav en introduktion til, hvordan han og hans kolleger i Erhvervshus Hovedstaden kan hjælpe virksomheder med sparring til målrettet markedsføring og salg.

Efter mødet var der flere af deltagerne som tog imod tilbuddet om at se udstillingen 'Familien på hjul - året bil 1969-2019', der i øjeblikket kan opleves på Forstadsmuseet.